Спорт по време на карантина (Споделен опит)

0

Тези дни, когато стоим затворени вкъщи, освен социалният контакт на живо ни липсват и разходките. На някои, които са свикнали да спортуват, им липсва физическото натоварване. Възможно ли е да поддържаме форма и в изолация?

Интересна инициатива имат кинезитерапевтите от  Русенския университет „Ангел Кънчев“, разказва гл. ас. д-р Деница Василева-Дечева от катедра „Обществено здраве и социални дейности“:

„Специалност „Кинезитерапия“ стартира инициатива с грижа за здравето на хората, като предлага комплекс от упражнения за изпълнение в домашни условия. Тя е насочена към предпазване от негативните последици от обездвижването в дните, в които трябва да се остане вкъщи и ограничи излизането навън. Инициативата предлага примерен комплекс от упражнения за изпълнение в домашни условия. Препоръката е, упражненията да се изпълняват сутрин, след предварително проветряване на помещението… „Бъдете здрави и останете физически активни!“, е призивът на студентите и преподавателите от специалност „Кинезитерапия“…Предстои реализацията на още идеи…“ 


Кристофър Асенов е фитнес инструктор и според него има няколко важни правила, с които трябва да се съобразяваме, когато в случая е наложително да стоим у дома, а искаме да поддържаме форма:

„Трябва да внимаваме и какво ядем. Всеки може да прави упражнения. Аз работя с едни гирички и ластици. Който няма гирички, може да използва шишета с вода от 2, 3, 5 литра и т.н…..Скоро ще тръгне и мое видео с препоръки за това как може да се спортува у дома… Лично аз ще се готвя за състезание при тези условия… Много е важно всичко това да се прави на отворен прозорец за да влиза чист въздух“, казва Кристофър Асенов.



Инес Субашка е кондиционен треньор и експерт по здравословно хранене. Ето какво сподели тя:

„Един от първите въпроси, които получих и то многократно, когато беше обявено, че всички фитнес зали трябва да затворят – съответно аз да затворя двете зали, беше: „Инес, какво ще правиш сега, когато фитнесите не работят?“. Първият отговор, който изплува  в съзнанието ми беше – Имам си тяло. Мога да тренирам навсякъде и при всякакви условия. Още на следващия ден започнах да качвам и безплатни тренировки, на живо във Facebook. Те ще продължат  14 дни и целта ми е да покажа на хората колко много неща могат да правят само на една постелка…Човек трябва  и да мотивиран да прави тези неща. Дори елементарното раздвижване е в помощ. Какво правите по време на карантина? Седите много време седнали, вероятно леко прегърбени пред лаптопа, с главата към монитора и някак свити в себе си. На всеки 30 минути ставайте и се раздвижвайте…“


Радослав Колев пет години игра за БК“Видабаскет“ и бе един от любимците на публиката в спортна зала „Фестивална“. Здрав и висок, той водеше люти битки в подкошието. Самият той обича фитнеса и в София има фитнес център, който, разбира се, сега е затворен. Как издържа затворен в апартамента и как подържа форма?

„Съвсем скоро ще тръгне мой Ютуб канал, който ще е напълно свободен. Там ще показвам упражнения… Поставям си определени упражнения… Може да се правят упражнения на стол, клякането също е важно,  храната също е важна. Трябва да се ограничаваме..“ 


Светослав Бърканичков е бивш футболист, продукт на школата на „Спартак“- Плевен и минал през доста отбори в страната. Освен с футболните си умения, той се прослави с участието си в един от епизодите на риалити-формата „Сървайвър“. Може  да се спортува вкъщи, категоричен е той:

„Могат много неща да се направят. Аз лично си разделям упражненията за долна и горна част. Включвам и сина ми като тежест. Всеки трябва да се съобразява с това, което се натоварва…Българинът винаги е бил в един своеобразен „Сървайвър“. Ще оцелее и сега. Трудното предстои, но ние сме корави…“

Мартин Николов от Видин също тренира в домашни условия с 15 килограмова тежест- дъщеричката му Ивет, която е на две години и половина.

„Клякам с нея. Лежи на гърба ми, докато правя лицеви опори. За нея е забавно, а за мен полезно…“, коментира той.

Веселин Филипов, е запален колоездач, не е оставил велосипеда си дори и сега. Не го кара навън, но все пак успява да измине по 30 километра на ден. Ето как:

„Имам специален стенд за велосипеда и е монтиран на него. Качваш се и започваш въртенето на педалите. Вчера „изминах“  30 километра. Хубаво е тези неща да се правят на отворен прозорец или на терасата- заради чистия въздух…“

Както разбрахте има доста варианти да поддържаме добрата си  форма дори и затворени вкъщи. Стига да искаме. Бъдете оптимисти- и това ще мине!

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече