Еволюцията на мобилните телефони
От ерата на т.нар. телефони Candy-Bar, през дизайните с отваряне, мобилните телефони изминаха дълъг път. Тази статия очертава промените, настъпили през годините. Ще научите и за най-новите иновации в разделителната способност на камерата и медийното съдържание. Тези подобрения направиха мобилните телефони много по-напреднали, отколкото когато и да било преди. За да разберете най-новите тенденции в мобилните телефони, прочетете статиите по-долу. Включихме най-значимите промени за всяко поколение, които може да откриете в магазин за телефони.
Ера на бонбони
Candy-bar се наричат телефоните, подобни на Nokia 3310, който е продал повече от 126 милиона бройки по целия свят. Дизайнът му е толкова емблематичен, че си проправи път в сърцата на много любители на мобилните телефони. Но тази ера все още не е приключила. Индустрията все още търси перфектния наследник на дизайна на тези телефони.
Първите клетъчни телефони бяха свързани с 2G GSM мрежи и бяха направени за извършване на телефонни разговори. С тази нова технология мобилните телефони придобиха способността да правят много повече от просто гласови повиквания. Освен обаждане, тези телефони вече имат възможности за текстови съобщения и SMS.
Отварящ се дизайн
Формата тип мида най-често се свързва с мобилните телефони. Motorola беше първата компания, която търгува с термина „флип телефон“, но оттогава терминът стана общ. Тя е по-често използвана от думата „мида“ в ежедневната реч. Първият смартфон, който използва дизайна с отваряне, беше Sharp J-SH04, който имаше извита огледална повърхност и шарнирна стойка. Той беше широко достъпен в червено, черно и бяло и имаше вградена светкавица.
Концепцията за отварящ се дизайн на мобилни телефони е разработена от Naoto Fukasawa, индустриален дизайнер от Япония. В България те бяха известни като „телефони с капаче“ и бяха изключително популярни преди около 15-12 години.
Разделителна способност на камерата
Тъй като резолюцията на камерата на смартфоните се подобри, броят на пикселите на мегапиксел също се увеличи. Тази тенденция продължава и днес. Samsung и LG представиха камери с над 20 мегапиксела. Nokia, която е лидер в технологията за камери от много години, също подновява битката с телефон, който има 41 мегапиксела. Sony и Nokia също се състезават за подобряване на своите камери. Lumia 1020 на Nokia е оборудван с 41-мегапикселова камера, докато Samsung Zoom е оборудван с 16-мегапикселов сензор.
Броят на пикселите в масовите мобилни телефони непрекъснато се увеличава от 2008 г. насам. До 2009 г. средната дължина на пиксела е 1,1 mm. Но през 2016 г. iPhone 6s Plus на Apple наруши традицията да има камера с 12-милионен сензор. IPhone 5s представи асиметричен дизайн на камерата, който пропорционално увеличи площта на пикселите, като същевременно запази резолюцията от 8 мегапиксела. С този дизайн индустрията на смартфоните видя безпрецедентно количество иновации в областта на камерите за мобилни телефони.
Медийно съдържание
Тъй като популярността на мобилните телефони нараства, медийното съдържание също се променя. Днес мобилният телефон предлага широка гама от възможности за достъп до информация. Освен текст, мобилното съдържание може да включва мултимедийно съдържание, снимки, филми, игри и GPS навигация. Това съдържание се разви бързо от средата на 90-те години на миналия век и много потребители дори могат да качват снимки и да пишат. Други функции включват гледане на видеоклипове, слушане на музика и дори преглед на офис документи.
Тъй като технологията продължава да напредва, достъпът на мобилните потребители до информация и съдържание също ще нараства. С повече от един милиард мобилни устройства, които се използват сега, съдържанието, до което хората имат достъп, ще продължи да се разширява, а възможността за поточно предаване и изтегляне на мултимедийно съдържание нараства експоненциално. Новите технологии ще помогнат на медийните компании да достигнат до по-голяма аудитория. Тъй като повече хора използват мобилни телефони, необходимостта от цифрова грамотност ще нараства. Утвърдените медийни компании трябва да повишат своята глобална цифрова грамотност, за да продължат да обслужват нуждите на това ново поколение.
Размер на екрана
Производителите на мобилни телефони пускат все по-големи и по-големи екрани от няколко години. IPhone 5 представи 4,7-инчов екран през 2012 г., докато Samsung Galaxy Note дебютира с 5,3-инчов дисплей. Samsung и Huawei последваха примера ни, довеждайки ни до наши дни. Тенденцията продължава и днес имаме смартфони с екрани, които са големи до 6,3 инча. Най-новите смартфони дори надминаха тези висоти.
С подобряването на мобилните технологии размерите на екраните стават все по-големи. iPhone X и Samsung Galaxy S8 имат над осемдесет процента съотношение екран към тяло. Тази тенденция на „прорези“ също набра сила, тъй като производителите се конкурират за недвижимо пространство на екрана. Най-новият „фаблет“ на Huawei е по-голям от 7-инчов таблет. Очаква се компанията да представи първия си сгъваем смартфон през 2023 г. Дотогава все още не е ясно как Apple ще реагира на тази тенденция.