Основни съвети за картинг

0

- Advertisement -

Независимо дали сте начинаещ, който тепърва започва да се учи да кара картинг, или ветеран, в един момент всички се връщат към основите. Без тях няма да можете да постигнете успехи в следващите етапи от кариерата си в картинга.

С оглед на това ви предлагаме няколко основни съвета, които са от съществено значение за преминаването на вашите умения за шофиране и състезания на следващото ниво.

Бъдете плавни на волана

Способността да управлявате картинга по цялата писта по бърз, но същевременно лек начин е първото нещо, което водачите трябва да изпипат. Поради това колко бързо картингът завива, някои може да си помислят, че пилотите трябва да работят агресивно върху волана, но всъщност е точно обратното. Трябва да натискате волана, вместо да го дърпате, като външната ръка (ръката от противоположната страна на завоя) влага 70% от силата, вложена във волана, а вътрешната – 30%. В идеалния случай движенията на волана трябва да са плавни и минимални, защото прекалено многото движения на волана ще отнемат много скорост. Има обаче някои изключения, като например на закрити писти с ниско сцепление или при шофиране на мокра писта, когато са необходими много по-агресивни движения, за да се накара картингът да завие.

Не дрифтирайте
Въпреки че дрифтът може да изглежда готин в очите на зрителите, той всъщност ви забавя. Гумите на картинга са предназначени за сцепление, така че картингът ще се забави прекомерно, ако дрифтира в завоите. Освен това гумите ще се износват по-бързо, което ще затрудни управлението поради липсата на сцепление.

Следвайте по-бързите водачи
Когато по-бърз водач ви изпревари на тренировка, не се опитвайте да го изпреварите обратно, а го следвайте възможно най-близо. По този начин можете да научите какви са линиите, по които се движат по време на обиколката, както и да разберете къде губите време.

Намерете границата, но не я превишавайте
След като познавате линиите на пистата, трябва да се опитате да я преминете възможно най-бързо. За да направите това, първо трябва да усетите картинга и да намерите границата на пистата, като изпробвате колко късно можете да спирате и колко скорост можете да развиете в завоя. Щом започнете да забелязвате, че допускате грешки, това означава, че сте преминали границата и трябва да върнете леко назад.

- Advertisement -

Не се накланяйте в завоите

Много хора са склонни да накланят главата си или дори цялата горна част на тялото си към вътрешната страна на завоите, въпреки че това може да им се струва естествено, най-добре е да държите главата си изправена. Накланянето в завоите може да наруши баланса на теглото на картинга, тъй като центърът на тежестта се премества (заедно с тялото ви) към външните гуми в завоите, а накланянето би премахнало част от тежестта от външната страна, което затруднява управлението. Като бонус, поддържането на главата изправена може да се счита за доминираща позиция сред зрителите, дори може да се възприеме като плашеща за някои водачи.

Гледайте къде искате да отидете

Това означава, че винаги трябва да гледате напред и да сте една крачка пред мястото, на което се намира картингът спрямо пистата. Например, ако се намирате на правата, не забравяйте да насочите погледа си към точката на спиране, която предстои. Оттам продължете процеса на гледане напред. От точката на спиране се уверете, че вече гледате към началото на завоя. Целта на гледането напред е не само да позиционирате картинга в най-добрата позиция, но и да дадете на мозъка си повече време да обработи това, което предстои, което от своя страна ви дава най-добрия шанс да се справите със завоя по най-бързия възможен начин.

Спиране в завои

Спирането на завой се дефинира като първоначално натискане на спирачките с пълен натиск и постепенно намаляване на натиска, докато навлизате в завоя. Тази техника се използва от много професионални състезатели, тъй като им помага да спират по-късно, да завиват с по-голямо сцепление и да развиват по-голяма скорост в завоя. За да приложите спиране по трасето, натиснете спирачките с пълен натиск, когато достигнете маркера за спиране, точно преди спирачките да започнат да блокират. Запомнете това, тъй като ако задържите спирачките прекалено дълго, ще загубите контрол. Оттук започнете да отпускате спирачките постепенно. Обикновено шофьорът спира напълно, когато достигне върха, тъй като тогава започва да подава газ.

С това завършват някои от основните съвети в картинга. Бъдете сигурни, че след като усвоите основите, можете да преминете към по-високите степени и по-напредналите уроци.

Ако искате да приложите изброените съвети на практика, възползвайте се от предложенията за картинг в София от Makaroon

- Advertisement -

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече